Friday, January 14, 2011

darah panas???



darah panas???
what dats mean???
hik3...
blaja simpulan bahase jom..
lama da x belajar bahasa melayu
rindu lak rase..hu3..
sejak2 meninggalkan alam persekolahan nih..
hu3..




ok lets start ye anak2...haha
darah panas maksudnye cepat marah..
hu5...
giler memang similar r kan...
kalo ati panas je mesti rase nak marah je kan..
muahhaha...

emm,,,aku tiba2 je terdetik nak wat entry nih sebab
ada satu ari 2...
mse tgah kalas math...
lecture aku soh aku wat math kat depan..
so aku pon pergi r..


then, mse tgah tgu aku tulis jawapan kat depan tu..
lecture aku pon tegur r aku..
beliau kate...
'riny kamu suke sgt pakai baju striking2...mesti darah panas kan..'
aku pon time tue blur2 gak...
tak tangkap sangat maksud darah panas tue..
so aku pon senyum je r..
xtaw pulak yang slame nie aku selalu pakai baju striking2..
huk3

bile balik bilik lepas kelas tue...
aku pon try2 r google ape maksud darah panas tue..
nak semak kamus dewan aku tak de lah pulak..
kamus peribahasa or simpulan bahase apetah lagik..
ngeee=p


so...hasil carian aku membuah kan hasil..
nah ambik...nie dy rupenya maksud darah panas...
siap ade contoh ayat lagi tuh..>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Darah Panas
Maksud: Cepat marah.
Contoh Ayat: Berhati-hati apabila bercakap dengannya kerana dia darah panas.

so riny????
ad rase mcm terkena batang hidung sendiri???
perghh...aku kuat marah ke???
eh xde lah..
mane ad...
saya baik taw...mane ad marah2...haha


biase la tue..
anggap ni just kajian je k..
maybe kebanyakan orang yang suke pakai warne2
striking nie kebanyakan nye berdarah panas
hi3...
x semestinye semua k...
haha...think positive!!!hoyeah...!!
woot2!!







hi3...
nie antara baju striking yang aku miliki..
tapi aku pernah pakai skali je g kelas ari2 weh...
mana ad slalu


nie salah satu baju striking aku gak..
baju raya tahun lepas...
aku pon pernah pakai skali je g kelas dulu..
so mne ad slalu..uwaaa..T_T


baju oren yang aku pakai ni lah lecture math ak
kate time tue...hu5
tapi cikgu...saye jarang taw pakai bju striking...
huk3..
agak nye bile kena time ad kelas cikgu je kot
saya pakai baju striking.
sebab tu cikgu kata saya selalu pakai baju warne striking
hi3...
cuba tengok budak kat belakang aku tuh..
dia pakai baju striking gak weh..
so die pon darah panas gak r..
ngeee=p

No comments:

Post a Comment

Salam..Hai lalink..comment la sikit ^^