Monday, June 27, 2011

Cameron Highlands Part 1

Okeh, entry agak basi ye. Cerite da dekat dua minggu lepas baru sekarang nak post, memang story da boleh di kategorikan sebagai lemau or masok angin da ye. Jadi sebabkan xnak mensia-sia kan usaha aku meletakkan tag name pade gambar dengan bersungguh-sungguh, jadi korang haruslah dengan hati terbuka bace entry aku nie ek..=p

Erm, actually da lame parent aku rancang nak g bercuti kat KOREAron...eh,,eh,,,Cameron nie, baru cuti sekolah yabg lepas termakbul hajat bercuti ni. Alhamdulillah, Terlaksana gak r hajat nak menghabiskan mase berkualiti bersama keluarga tercinta yaw!

Okeh, bukan family aku je yang g sane, ade tiga family yang pergi. Family aku, family acik aku @ dik tisha and kawan lame mummy aku. So, kawan lame mummy aku nie la jadi penyelamat cos tolong carikan apartment tempat tok kami beradu. Kitorang just stay sane 2 hari 1 malam je. Pergi sane pon da last cuti sekolah, mase 10hb dulu. So kalo xde kawan mummy aku nie, mummy aku kate redah je r. Ade tempat tido or x redha je la.^^

At first, Mummy aku kate kena tidur kat masjid. Bising adik aku si Yayang cos risau xkan r nak kne tido kat masjid kot. Dia kate nie merempat name nye bukan bercuti. Lawak tol, nak gelak golek2 aku ase time tu, cos my mum xgtaw dy pon yg ktowg da ade reserve apartment tok tido. Dia lah yang paling risau sekali sepanjang perjalanan ke Cameron, lawak tol adik aku neh..hua3

Okeh r, tanpe melengah2 kan mase lagi, jom layan pic lak, penat aku upload banyak2 nak share kat sini..=p. Ce tengok tajok entry..PART 1 okeh, so ade lagi next part, tercabot jari aku gni kalo nak taip panjang2^^


FIRST DAY
Okeh r, ney mase malam lepas sampai kat sane, sampai kat sane before maghrib r lebih kurang, so after isyak masing2 nak keluar g Pasar Malam Brinchang, Masing2 eksaited! Xegt penat da. Ni suasane Pasar Malam Brinchang^^


Before betul2 jelajah pasar tue, kite posing dulu k, tengok muke masing2, habis mekap sume da xde k, xsmpat nak tacap2 da, g pasar malam je kot..hua3. Muka pon da sembab2 da, mate pon da macam nak tertutup da, ye r letih kot, 3 jam perjalanan.



Okeh ney mase jalan2 kat sane, mummy jalan2 cari stoberi kering, adik aku pulak sibuk nak borong sweater la, itu la ini lah..da macam bercoti kat luar negare da nak borong sarong tangan la...atoyai...


ingat kan banyak r gerai2 yang jual shawl ke ape ke, tapi tibe2 teringat yang aku nie bukan g jalan2 kat pasar malam kampung aku okeh! Ney pasar malam kat cameron op cos r kedai yang jual2 shawl ke ape ke ade lah sejempot dua. Yang lain2 penoh dengan gerai sayor2 sayoran and buah -buahan op cos.


Ney si kecik nie, lagi nye r, borong sarong tangan la itu la, ini la, da macam bercuti kat Beijing da dress up nye.^^


SECOND DAY


Second day, planning memang nak jelajah satu Cameron nih, so pagi2 lagi sume da get ready. Tapi before pergi perkare wajib buat ialah berposing depan kamera r pe g. And op cos ad budak berdua ni ye..Giler camera r katekan >.<


Nie pulak before berangkat masok kereta. Posing lagi..Aiyoo... Tengok budak kecik tue...So adorable an..toink3.


Nie adik aku n kazen aku. Dressup memasing...sabor je la aku...Da macam kat korea da aku tengok. So masing2 terase cam artis korea r tue...uwekk=p


Ermm, abang aku pon...xnak kalah gak...Ye r an, bukan selalu g tempat2 sejuk nih, *even xde r sejuk sangat pon kat cni...hua3..Eh, lupe lak nak cite, haa...bangunan kat belakang tue r apartment yang kitorang stay.. Namenye Holiday Apartment at Desa Amtorium..


Me and mummy...Posing jangan xposing^^


We again..^^


@PASAR


Mum and dad busy carik buah tangan kat destinasi pertama kitorang. Pasar nie agak besar gak r, tapi a bit messy cos kawasannye kecik. Nak parking pon susah and kat dalam pasar tue pon agak sempit nak berjalan. Biase r ramai orang kan nak2 lak time tue cuti sekolah..lagi la super duper serabot cikit^^


Mummy kat depan salah satu kedai bunga kat pasar tersebut ye.. Aku sempat r posing dengan sejambak bunge ros, konon2 bajet Nora Elena r...Ceh...Tapi xmaw share r pic tue..t orang ingat aku Nora Elena betol2 lak...kui3..*pengsan dengan statement sendirik!!=.=


Tengok kat tangan mummy aku, penuh dengan buah2 kering.. One of it is Peria..Dy keringkan jadi masam asam gitu la..the taste is awesome r, cos selalu nye peria kan pahit tapi yang nie rase pahit tue ade tapi xterasa sangat la..The taste is just nice, ade manis2, masam2 n pahit cikit..



Nie aku kat tepi pasar tue.. Time nih da nak berangkat ke next destination, but kena tunggu for a while..Tunggu abang aku dulu cos time tue sangat penoh dengan kenderaan, sangat busy r jalan time tuh..!


Posing dengan mmumy ku lak..Tengok kat belakang tue, penuh dengan gerai2 yang jual stoberi meri..kui2..Little sis yang kat tepi mummy aku tue sibuk nak beli stoberi, puas pujuk cos kitorang cadang nak borong stoberi kat ladang stoberi teros. Terbaik dari ladang la katekan..^^


Ney lah next destination nyer. While another family busy g taman rame2 kitorang ronda2 dengan famili kitorang. Da tue bangke masing2 xde makne nye masok taman rame2.^^

Cube tengok baju abang aku tu, dalam sibling aku die sorang je yang wearing green T..Haha, aku n adik aku wearing the same T but colour je a bit different. Actually kitorang ade beli triple T r gitu kan..Konon2 ala couple T r tapi sebab adik beradik adek tige orang jadi la Triple T, hua3^^. And untuk abang aku the same colour cam adik aku, tapi time tue abang aku xikot kitorang g bli baju tu so the result is.......baju nye da jadi body T bile abang aku pakai..hua3...so aku n adik aku je la wearing the same tshirt..Abang aku wearing the same colour with my dad Tshirt.. kire okeh la tue..hik3


Sibling^^


With our dad, thank you daddy cos bring us g bercuti..Muaaahh!!!


Yayang n Ibu


Mum and Dad


We are wearing couple T. Kunun2 r cos abang aku xdapat pakai baju dia..hahaha


At cactus house. Xbeli pon, just tengok2 je. Just posing je kat situ..haha. Mesti tokey dia bengang kan2?? hihihi


@KOK LIM STRAWBERY FARM


Nie makcik aku n nenek aku..posing before masuk strawberi farm, next destination kitorang, tengok buah stoberi besar belakang kitorang tue.Kalo amik nie bwk balik boleh share satu kampong nih! ^^


Nie lah ladang stoberi ne. Tengok dari jaoh je la cos harge nak masok n petik buah stoberi tu is RM50 for 4 orang n dapat la petik sekilo je..What the la, rombongan kitorang je da dekat 20 orang, kopak r nak masok situ. So at last we all decide xyah masok la, mahal super duper kot. Tengok pemandangan je la.


This is another view..


Nie lah buah stoberi yang pokok nye dia tayang kat luar kebun tue. So at least kanak2 yang ikot boleh gak r kenal pokok stoberi macam mane..huk3^^


so kalo xnak masuk kebun stoberi tu boleh lepak2 je kat situ cos ade gerai jual merchandise and ade kafe, so kalo kebuluk boleh singgah yep! Kitorang semua singgah kat one of the cafe r lebih kurang. Sebab da keluar awal pagi jadi masing2 sarapan ala kadar je kat apartment so bile da berjalan masing3 datang r perasaan lapar tuh. So we all decide r alas perut kat cini.


Kat kafe tue dia pamer kan barang2 antik and this is one of them. Aku pon xtaw ape name nih..hihihi


Name pon kafe kan, so makanan nye pon ala2 just boleh wat taik gigi je r. Sejempot je, cih! Harge for me boleh tahan r, standard r kot.


We all order makanan kat atas nih. Bile aku tengok balik rase terliur la plak=p. Cornflake with fresh srawberi tue adik aku punyer, aku plak order cheesy strawbery toaster n mummy aku plak strawbery butter toaster. Air plak strawberry coffee. The taste s awesome r, macam gandingan ideal gitu. Rase lak ala2 susu strobery gitu la.


The one with spoon n fork is my mum food and the other one is mine!


This is mine! The taste?? Just so-so for me. Kalo nak wat sendirik kat umah pon leyh,^^





My mum posing dengan buah epal Cameron, first time jumpe kot. Name pon epal Cameron op cos r ade kat cameron je...haisshhh... Yang my mum pegang tuh warne purple tapi dia ade lagi satu kaler. Warne hijau kekuningan gitu. Rase nye plak macam buah honeydew tapi xmanis sangat r. Just nice^^


Before balik posing satu pemili lu. Agak dua dondon gak r sebab ade dua jenis kaler tema di situ yaw!..hahaha=p


Daddy saye pon suke posing gak taw.


Ney before pulang ke apartment, nak rehat for a while then check out and ke destinasi seterosnye.^^


We are heading back to apartment. Nampak x signboard Kok Lim Strawberry Farm tue. Ha kat situ la yang kitorang lepak tadi.


@HOLIDAY APARTMENT

Bile samapi apartment masing2 xnaik teros ke bilik apartment, posing dulu r kot. Ambik peluang bergambar berlatar belakang kan apartment kitorang. Ade feeling2 cam kat luar negare gitu la. Hahaha^^


My luvly appa..!


Yayang!


ish budak ni lagi=p


Rynn Allen Henecia gituh! hahaha=p


Like father like daughter k..toink3!


My mum and my aunt, acik.


Mum, aunt and granny.


My mum with my grandma!


Halalalala...comey aku weah..*muntah


posing...posing..n posing..


Holiday Apartment Desa Anturium Brinchang Cameron Highland


No comments:

Post a Comment

Salam..Hai lalink..comment la sikit ^^