Thursday, August 18, 2011

Kasut Krak..krak....

Halluuu~~~ da krem la jari2 aku, rase macam lame je x hupdate belog nih.^^ So now, mari kite bersame2 bace hasil coretan jari jemari yang kontot ini..hua3..Bukan entry yang kontot, jari gue yang kontot..lol


Last week, balik ke kampung halaman tecinta. Jumpe la dak kecik comel lote nie, same r macam kakak sepupu dia yang sorang nih, comel, kiut, miut, jelita and so on~~ kekeke^^. Sape dak tue??? Sape lagi kalo bukan adikku bukan adikku..Si budak banyak cakap nih..


 Wafa tiesya izz, posing No1, kalah akuh, haishhh tergugat tol..!


Mase balik kampung tue, si kecik nie da ciap beli kasut rayer. Sampai2 uma nenek aku terus nak tunjuk kasut rayer dia. Biase la, kanak2 eksaited meyh nak raye. Same la macam kite kanak2 dulu, selagi belom raye selagi tue la kaki nie dok gataii nk try kasot. Belum raye lagi kasut da abis lunyai dulu, hihok^^


Dik Tiesya beli high heel, ala2 wedges gitu, Perghhh..kecik2 lagi da pandai nak pakai high heel *aku kecik2 dulu gitu gak ;p So dengan penuh teruja nya, dia pon try la wedges dia tue, we olls yang len ney suruh r dia jalan keliling ruang umah nenek aku tue. 


Then, dia pon jalan r, ala2 model atas runaway gitue. Terpeleot2 kaki dia jalan gune wedges tue, lawak tol. Tapi comell je kitorng tengok even terpeleot pon. Kalo aku yang da tua bangka ney terpeleot mau orang dalam umah tue gelak 7hari 7malam x henti2..kwahhaha


 Nie la wedges yang Dik Tiesya beli. Sebijik lak aku jumpe kat Google, cume kaler je len. Comel an??? XD


Bila tengok Dik Tisha beli wedges tue, teringat lak peristiwa time aku kanak2 dulu. Sebab geram tengok mummy aku pakai high heel jadi terus request kat my mum nak high heel gak. Bese r, kanak2 kan, pantang r nampak high heel orang besar. Abis jadi mangse, even kaki xmuat pon, tetap gak bawak pusing2 keliling rumah, konon2 feeling orang besar la tuh ^^ 


Time nak high heel tue, aku pon cakap la kat mummy aku, " Ibu, nak kasut krak..krak.." "Bila nak beli kasut krak..krak?? Sebab ape aku panggil kasut krak..krak??? Ye la, kan bila mak kita jalan pakai high heel, mesti bunyi dia krakk..krakkk...nak2 pulak jalan atas simen, bunyi dia tuh! wushhh!! Terbaeklah!! Toink3 ;p


Kasut krak..krak.., selagi xbeli selagi tue la aku request kasut krak..krak kat parent aku. Lawak pulak rase bile ingat balik zaman kanak2. Hik3. So, parent aku pon beli la untuk aku high heel kanak2, even xde la high mane, tapi rase teruja giler larh time tue, da la x high, bunyi pon xdela krak2 mane, tapi xpe, hentak2 sikit kaki time jalan atas simen umah tue, kuat la bunyi krak2 tu kedengaran, hihok^^


Jadi, bermula la kehidupan yang penuh keterujaan bila udah memiliki high heel sendiri. Pantang la kua umah kejap je, xnak da pandang selipar, high heel jugak yang nampak depan mate, haha..


Lebih kurang macam nie la my first high heel time kecik2 dulu. Kaler itam, i still remember taw! XD


Nota_kaku : Masih memerlukan high heel sehingga kini. Xcukup tinggi! ;p

No comments:

Post a Comment

Salam..Hai lalink..comment la sikit ^^