Thursday, January 19, 2012

Currently at home + first time naik train :D

Hello Malaysia! *dush2 ngade la  aku..ceh-,- currently at rumah manis rumah! Ye, setelah 3 bulan bertapa di perantauan semalam sampai jugak aku kat bumi Pahang nih!


Semalam aku balik naik train! Yay, dengan bangge nye aku cakap aku balik naik train! Diulangi train ye! *naek train je pon-,- bukan flight..eiyerr* First time naik train,rase jakun sekejap..err x..lame jugak..sepanjang perjalanan.


My ticket^^


First experience naik train, a bit chaos but its fun! Tiket book yang cot, ade tempat tido. Tapi aku x tido pon. Membazir bayar tiket mahal2 tapi x tido atas katil tuh, cuak punye pasal. Takot terlepas railway station Mentakab. Ye r, sebab setiap kali kol my mum she will say like this “Angah jangan tido pulak, nanti lepas ke Kelantan!” Yeah, train tuh dari singapore and akan end up kat kelantan. Aku naik train dengan Tiara, she is heading to her hometown Kelantan. So, bole teman dia separuh perjalanan, sebab tu aku willing naik train! :D


Sebabkan mak aku da kate macam tuh, punye la hati2 duduk dalam train tuh, beli stok makanan banyak2, sebab takot tertidur. So, untuk mengisi mase lapang, we all watch korean drama city hunter. Satu katil share dua orang, duduk bersila mengadap lappy sambil dok puji2 "omg,lee minho ensem"..but sorry,,i like 2nd hero more! *aku memang suke co-star oke =.=* okeh2, tibe2 pulak nak ulas2 pasal drama tuh. Cukup2..sempat la layan 3 episode. Cukop lerr tuh wat ilang bosan.


Then dalam one hour before sampai Mentakab Tiara tido sekejap. Aku duduk kat cot aku sampai tepek muke kat tingkap. Dan sememang nye korang xkan nampak ape2 kt luar tuh. Gelap betol, nak feeling2 cam drama sambil wat2 muka sedih kat tepi tingkap train pon xmampu!


A few minute before sampai mentakab mum da kol, bagitaw yang da ade announcement kate train akan sampai dalam a few moment. Cepat2 kejut Tiara, n pakcik yang cek tiket pon da bagi sign kat aku kate da nak sampai mentakab! Oke fine pakcik, kalo saye taw pakcik akan ingatkan penumpang kalo da reach diaorang punye destination baik saye tido tadi pakcik...terase loser gilerr aku.. Pakcik tu suruh aku get ready nak turun, aku pon dengan eksaited nyer terus angkat beg. Then pakcik tu kate “eh belum lagi dik. 5 minit lagi’ oke...tebal muke time tu ..n Tiara pon sambung “eksaited betul, sabar2 “ -__- fine Tiara..


Finally sampi Mentakab dalam pukul  3am. Oke, lupe nak bagitaw, aku bertolak from Kluang dalam 9.30pm. After bout 5 hours journey, tiresome but its fun. Next time nak naek train lagi!


Picture time! Have a nice look! :D


 Before bertolak @Kluang Mall. With all my roomate !
From left: Intan, Syarah, Nina n me!
Hope we will being together again next sem! 


With our roomate angkat! Who?? See the different from the above pic :P



 Geng Gegirl!! XD


 Thanks to Molly sebab drive kitorang g stesen KTM :D


Tiga Serangkai at KTM Kluang!!
Tiara n Nina, i gonna miss both of ya!


Tiara perlu ke buat muka camtu? -_-'


 Boboi boi  Gegirl girl! XD


Barang2 yang aku angkut bawak balik kampung! Err, the blue pillow is not mine!


Okeh, barang nie la yang buat tangan aku bengkak macam nak kuar muscle T__T


In the train! 


Cot yang sangat awesome n selesa yaw!


This girl a heading to Kelantan ^^ Tiara


This girl are heading to Pahang *perlu ke -_-*


Tengah layan cite City hunter! Okeh, katil bersepah sebab buat macam kat umah sendiri! 


Our dinner! X makan seharian dapat makan ni pon jadi larr.


Kitorang beli ni kat dalam train..Okeh, aku tipu jer! Jangan percaye XD


Nyum2, butterscotch cake n apple juice! *drooling*


:D


Another one cake, Oreo Cheese cake!


Okeh, yang nie cot aku! Aku letak beg je, kalo letak badan aku memang aku lepas Kelantan la jawab nyer! ;p



Nota_kaku : Cuti sem da start! Mase untuk hupdate blof sampai lebam! ;p

No comments:

Post a Comment

Salam..Hai lalink..comment la sikit ^^